Sunday, June 13, 2010

Redondo Beach Triathlon



The Redondo Triathlon is one of the shortest triathlons around. It consists of a half mile swim, six mile bike, and two mile run. My main objective today was simply to kick off the season and set an early season benchmark speed in each discipline. El Triatlon de Redondo Beach es uno de los mas cortos que existe. Consiste en nadar media milla, andar en bicicleta por seis millas, y correr dos millas. Hoy, mi objetivo principal fue empezar la temporada y establecer puntos de referencia en cada disciplina.

I swam the half mile at approximately a two minute per 100 meter pace. If I kept that pace at a 2.4 mile Ironman distance, it would take me almost an hour an a half to finish. I certainly have some work to do in the pool. I plan on rejoining my local master's swim club in July when my work schedule changes for the Summer. Two years ago, those coaches and teammates taught me how to swim and in just a couple of months, prepared me to do my first triathlon. Other than improving my speed, I will need to practice sighting without lifting my head out of the water. Nade media milla a dos minutos por cada 100 metros. Si mantengo ese paso en una distancia Ironman de 2.4 millas, terminaria en casi una hora y media. Reconozco que tengo bastante entrenamiento que hacer en la piscina. Voy a volver a mi equipo de natacion en Julio cuando cambia mi horario de trabajo para el Verano. Hace dos anos, estos entrenadores y companeros me ensenaron a nadar y me prepararon para participar en mi primer triatlon en solo un par de meces. Aparte de mejorar mi velocidad, voy a tener que practicar poder mirar hacia adelante sin sacar mi cabeza del agua.

In a race this short, transitions are very important. Only the two top finishers were able to get through T1 in less than two minutes because you had to run up a long ramp to the transition area at Veteran's Park. Considering that extra (uphill) distance, I am pleased with a 3:35 T1. En una carrera tan corta como esta, las transiciones son muy importantes. Solo dos participantes pudieron salir de T1 en menos de dos minutos porque habia que subir corriendo por una rampa larga para llegar al area de transicion en Veteran's Park. Tomando en cuenta esta distancia adicional, estoy contento con un T1 de 3:35.

I rode at 19 miles an hour. I don't expect to hold that same speed in an Ironman, but will try to match it an olympic triathlon later this year. T2 took me 1:18. En bicicleta, obtuve un promedio de 19 millas por hora. No espero poder mantener esa misma velocidad en un Ironman, pero lo voy a intentar igualar en un triatlon olimpico este ano. Me demore 1:18 en T2.

I ran two miles at a 7:07 mile pace. Slower than my 5k speed last week, but I was just glad to run with no ankle pain from a sprain that has been bothering me. I think I'm ready to start running more again. Corri dos millas a 7:07 por milla. Fue mas lento que en una carrera de 5k la semana pasada, pero estoy contento de haber podido correr sin dolor al tobillo que me ha molestado ultimamente. Creo que estoy listo para volver a correr distancias mas largas.

Special thanks to my dad for making it to the race and taking a few pictures. Gracias a mi papa por venir a la carrera y tomar fotos.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.